PSYCHOLOG DZIECIĘCY

Komora Hiperbaryczna Będzin AUTYZM

W pracy z dzieckiem lub młodym człowiekiem psycholog dziecięcy i psychoterapeuta dziecięcy podejmują najczęściej działania edukacyjne, dotyczące m.in. problemów z nauką, a także działania terapeutyczne wiążące się z emocjami i sposobami radzenia sobie z nimi. Poprzez pracę z dzieckiem psycholog dziecięcy może także – pośrednio niejako – pomóc w rozwiązaniu problemów wychowawczych. Kiedy udać się do psychologa lub szukać pomocy u psychoterapeuty?

Psycholog wyjaśni Ci motywy zachowań Twojej pociechy. Pomoc psychologa może być również potrzebna np. w sytuacji występowania moczenia nocnego u dziecka, w momencie wyjazdu rodzica do pracy za granicą i w wielu innych trudnych momentach życiowych.

Psycholog dziecięcy prowadzi też zajęcia edukacyjne, wyrównujące poziom umiejętności dzieci. Zapraszamy serdecznie na konsultację z naszym psychologiem dziecięcym!

Komora Hiperbaryczna Będzin AUTYZM
Tlenoterapia Hiperbaryczna Będzin SENIORZY

TERAPIA LOGOPEDYCZNA

Tlenoterapia Hiperbaryczna Będzin SENIORZY

Program terapii dobieramy indywidualnie, dostosowując go do potrzeb, dzięki odpowiedniej i wnikliwej diagnostyce. Zajęcia są przeprowadzane w formie zabawy, podczas której wykorzystujemy pomoce dydaktyczne – w tym gry i programy komputerowe. Przeprowadzamy również ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne i słuchowe, analizy i syntezy głoskowe i wyrazowe, elementarne ćwiczenia dykcji oraz grafomotoryczne. Istotnym elementem terapii logopedycznej jest współpraca dziecka z rodzicami.

Nie należy bagatelizować problemów dziecka z mową, ponieważ nie znikają one z wiekiem. Tylko wczesna pomoc i konsultacja logopedyczna jest gwarancją prawidłowego rozwoju emocjonalnego, społecznego i intelektualnego dziecka.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Tlenoterapia Hiperbaryczna Będzin BORELIOZA

Celem terapii integracji sensorycznej jest:

  • poprawianie jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej oraz wytworzenie odpowiedniej reakcji adaptacyjnej
  • integracja podstawowych reakcji posturalnych i koordynacja obu stron ciała
  • stymulowanie rozwoju reakcji równoważnych, praksji, orientacji przestrzennej i lateralizacji, czucia powierzchniowego i głębokiego
  • rozwijanie sprawności w zakresie dużej i małej motoryki, koncentracji uwagi, zdolności wzrokowych, słuchowych
  • poprawa funkcjonowania emocjonalnego
  • rozwijanie samodzielności, poczucia pewności siebie i własnej wartości.

Rolą terapii integracji sensorycznej jest poprawa funkcjonowania podstawowych układów zmysłowych: przedsionkowego, dotykowego, proprioceptywnego, słuchowego, wzrokowego, zmysł powonienia, smak. Terapia SI pomaga dzieciom, by ich ciało „pracowało” dla nich coraz lepiej. Podjęcie terapii zawsze powinno być poprzedzone dokładną, szczegółową diagnozą. Terapia dostarcza właściwych doświadczeń sensorycznych. Dla dziecka zabawa jest „działalnością naukową”, dlatego terapia ta nazywana jest „naukową zabawą”.

W trakcie terapii należy wyważyć odpowiednią ilość bodźców, gdyż zbyt mała lub zbyt duża ilość bodźców wpływają niekorzystnie na układ nerwowy.
Tlenoterapia Hiperbaryczna Będzin BORELIOZA
Tlenoterapia Hiperbaryczna Będzin CENNIK

FIZJOTERAPEUTA

Tlenoterapia Hiperbaryczna Będzin CENNIK

Fizjoterapia dzieci jest składową oceny wizualnej, badania oraz określonego postępowania. Badanie dzieci w zależności od wieku odbywa się w inny sposób – dostosowany do wieku, jak i możliwości dziecka. Badanie opieramy o zdobytą wiedzę podczas szkoleń terapii manualnej oraz doświadczenia w pracy z dziećmi. Młodsze dzieci oceniamy podczas spontanicznej aktywności. Starsze dzieci wykonują kilkukrotnie określone czynności. Następnie oceniamy postawę, zwracając uwagę na całe ciało. Po ocenie postawy przeprowadzamy badanie stawów, mięśni, ze szczególnym uwzględnieniem tych części ciała, które oceniamy negatywnie we wcześniejszym badaniu.